Orice afacere care doreste sa construiasca relatii de durata trebuie sa stie sa organizeze evenimente corporate. Indiferent daca gazduiesti o lansare de produse pentru 300 de persoane sau un workshop pentru 15 persone, este esential sa abordezi fiecare eveniment conform necesitatilor sale specifice. Costurile unui eveniment corporate difera in functie de locatie, numarul de participanti, facilitati, mancare si bauturi.
Intr-o lume din ce in ce mai digitala, evenimentele corporative permit oamenilor sa se relationeze intr-un mod personal si sa dezvolte conexiuni autentice. Drept urmare, gazduirea de unor evenimente a devenit mai importanta ca niciodata. De fapt, potrivit marketerilor chestionati ca parte a unui raport de referinta recent, evenimentele live sunt cel mai eficient canal pentru atingerea obiectivelor de afaceri.
Determina scopul evenimentului
Dupa ce decizi sa organizezi un eveniment corporate, primul pas este sa determini ce anume vrei sa obtii. Este important sa cunosti obiectivele evenimentului si efectele pe care incerci sa le produci inainte de a putea face orice altceva.
Stabileste un buget realist
Trebuie sa stii cu cati bani trebuie sa lucrezi pentru a determina ce fel de eveniment poti produce.
Dupa ce ai un buget, sa stii unde sa aloci majoritatea resurselor. De exemplu, daca cheltuiesti mai multi bani pentru decoratiuni fanteziste decat pe o echipa de sunetisit este foarte posibil ca atunci cand vorbesti sa nu te auzi deloc.
In plus, cheltui foarte mult pe alimente si nu comanda preparate foarte speciale sau foarte ciudate. Este bine sa ai mancare la eveniment insa atunci cand alegi specialitati de care nimeni nu a auzit, pe langa faptul ca sunt foarte scumpe este posibil ca nimeni sa nu se apropie de ele.
Proiectarea evenimentului necesita sa urmariti o gama larga de sarcini. Acest lucru poate fi facilitat prin crearea unei liste de verificare detaliate. Exista instrumente noi, tehnologice care simplifica administrarea a zeci, daca nu chiar sute, de detalii minuscule.
Alege publicul tinta
O parte importanta a procesului de planificare este definirea publicului tau tinta. Este vorba de directori, manageri, clienti de lunga durata, parteneri de afaceri, membri ai comunitatii sau o combinatie? Dupa ce ai stabilit audienta poti determina si locatia.
Este intotdeauna stresant sa stabilesti cati invitati vor veni la aceste evenimente si de aceea este bine sa mentii mai multe locuri decat mai putine.
Alege o tema sau un format de eveniment
Dupa ce ai stabilit obiectivele si ai definit publicul, este timpul sa alegi o tema sau un subiect pentru eveniment si sa determini cel mai bun format. Poti alege sa fii tu cel care vorbeste sau sa ii lasi pe altii sa o faca, sau poate sa nu vorbeasca nimeni in mod oficial si sa lasi discutiile sa curga de la sine.
Selecteaza o locatie buna a evenimentului
Dupa ce ai decis tipul de eveniment pe care il organizezi, este timpul sa gasesti un loc care iti permite sa iti aduci viziunea la viata. Uneori este tentant sa sari peste acest aspect si sa rezervi un loc despre care ai auzit lucruri bune sau despre care stii ca este un punct important, chiar daca inca nu stii ce vrei sa faci la acest eveniment.
Noi recomandam in acest sens Rooftop Dorobanti din Bucuresti, acesta fiind un loc versatil in care iti poti organiza evenimentul corporate cu foarte mare succes.