Durerea post-masaj – Ce este și cum o poți trata?

Ti-ai facut o programare la masaj pentru a te relaxa si pentru a te bucura de o stare euforica, poate chiar pentru a sapa de anumire dureri cauzate de muschi tensionati sau de rani. Cu toate astea, in timpul procesului de vindecare, este posibil sa simti dureri musculare uneori.

La fel ca in timpul exercitiilor fizice, masajul poate stimula anumite zone din corp la care nici nu te-ai gandit. Daca simti durere in anumite zone, ai putea sa ignori acea zona fara sa vrei, ceea ce provoaca tensuiune. Un masaj te poate ajuta sa determini ce zone sunt mai tensionate.

Anumite tipuri de masaj precum masajul tesuturilor profunde este mult mai probabil sa cauzeze durere post-masaj. DAca esti super sensibil, esti tensionat sau indurerat sau pur s isimplu doresti sa eviti durerile de dupa masaj, alege unul care foloseste presiuni usoare, gentile.

Citeste mai multe despre de ce iti te simti indurerat dupa un masaj, cum sa minimizezi disconfortul si despre diferite tipuri de masaj disponibile.

Ce este durerea post-masaj? De ce apare?

Durerea post-masaj este absolut normala dupa o sesiune de masaj. Aceste tehnici transporta sangele si nutrientii catre muschi, in timp ce elimina toxine. Dupa stimularea muschilor (mai ales a celor pe care nu ii folosesti des), e posibil sa experimentezi dureri musculare.

Acesta este un raspuns fizic la inflamatii in timp ce corpul se vindeca. Acest lucru se poate intampla mai ales atunci cand muschii nu sunt obisnuiti cu masajul sau daca suferi de acidoza lactica, care este o afectiune ce cauzeaza o crestere a acidului lactic in organism.

In acelasi mod in care corpul se obisnuieste cu exerctiile fizice, muschii tai au nevoei de timp pentru a se obisnui cu masajul.

E posibil sa experimentezi inflamtii si durere in zone care necesita vindecare. Daca ai dureri de gat dupa un masj, de exemplu, poate fi un semn ca ai parte de multa tensiune. E posibil sa ai flexibilitate sau mobilitate limitata la gat datorita lucratului la birou sau aplecatii in fata in mod repetat.

Daca nu ai avut parte de un masaj curand sau este primul tau masaj, e mai probabil sa exeprimentezi durere post-masaj.

Corpul tau va crea memorie musculara daca ai parte de masj frecvent, asadar este indicat sa ai parte de sesiuni de masaj in mod constant.

9 Metode pentru a ameliora durerea post-masaj

In general, orice durere post-masaj trece in aproximativ o zi. Cu toate astea, exista multe metode prin care poti ameliora durerea post-masaj chiar si in prima zi. Iata care sunt 9 dintre cele mai populare.

1. Hidrateaza-te

Bea suficienta apa inainte si dupa masja. Acest lucru ajuta la eliminarae toxinelor asu ai acizilor care vin la suprafata in timpul masajului.

Evita bauturile alcoolice, cu cofeinza sau cu zahar. Pe langa apa, opteaza pentru bauturi sanatoase precum apa de cocos, suc proapat de fructe sau legume si ceai de ierburi.

2. Intinde-te

Dupa masaj, este indicat sa faci cateva intinderi. Acestea ajuta la ameliorarea tensiunii musculare, imbunatateste flexibilitatea si circulatia. Este de asemenea un mod extraordinar de a tonifia corpul, ameliora stresul si de a elimina stresul.

3. Terapia de incalzire

Incalzeste corpul pentru a provoca relaxarea. Fa un dus cald sau mergi la sauna. Adauga bicarbonat de sodiu sau sare epsom in cada. Poti de asemenea as folosesti pad-uri cu incalzire asu pungute cu orez incalzit pe orice suprafta dureroasa pentru 15 sedinte de cate 15 minute.

cum amelioram durerea post masaj

4. Uleiuri esentiale

Poti de asemenea sa folosesti uleiuri esentiale pentru ameliorarea durerii. Adauga cativa stropi in cada, in timpul dusului sau folosit pe post de difuzor. poti de asemenea sa combini uleiurile esentiale cu cele purtatoare pentru o aplicara locala sau pentru a le folosi intr-o compresa.

5. Tratament local

Aplicarea unei lotiuni de corp este de asemenea o alegere extraordinara pentru sesiunile de auto-masaj. Aceasta metoda iti va lua doar cateva minute sa o aplici si sa iti oferi un auto-masaj folosind-o.

6. Ameliorarea naturala, cu plante

Exista cateva plante care stimuleaza relaxarea musculara si reduce inflamatia. Le poti lua pe post de capsule, tinctura sau ceai.

Unele optiuni de plante includ:

  • turmeric
  • trifoi
  • piperul negru
  • ghimbir
  • scortisoara
  • usturoi
  • ardei iute

7. Odihneste-te

Ia-ti timp sa te odihnesti si sa te reincarci. Creeaza un loc special pentru odihnit. Ridica piciorele in sus cu niste perne si asculta muzica preferata si sa citesti cartea preferata.

8. Meditatie ghidata

Intinde-te pe pat si asculta inregistrari mindfulness. Acestea pot fi in durma de meditatii ghidate, scanari corporale sau yoga. Verifica corpul si vezi unde poti eliberea tensiunea.

9. Terapie de racire

Foloseste gheata pe zonele dureroase pentru 15 minute, sau fa o baie rece pentru a ameliora infllamatiile, pentru a ameliora durerile sau pentru a imbunatati fluxul. Pentru a trata durerea dintr-o zona mica, poti folosi o bucata mica de gheata.

Tipuri de masaj ce provoaca durere-post masaj

Exista mai mutle tipuri de masaj ce provoaca durerea post-masaj, acestea variind in presiune si nitensitate. Cu toate astea, nu ar trebui sa alegi tipul de masaj dupa durere, ci dupa cel care iti trebuie.

De exemplu, daca vrei sa te relaxezi, masajul suedez este cae mai comuna si cea mai recomandata alegere. Acestea este adesea considerat „masajul clasic” si este facut folosint tehnici ce se focuseaza pe ameliorarea tensiunii si pe promovarea relaxarii. Alte optiuni includ aromaterapia, shiatsu si masajul cu pietre fierbinti.

Masajul tesuturilor profunde foloseste o tehnica mai puternica de presiun care poate cauza dureri post-masaj mai intense. Este adesea folosit de cei care sufera de dureri cronice sau de rani. Masajul sportiv este de asemenea foarte des folosit.

Cand sa spui maseorului ca suferi de durere-post-masja

Daca durerea se mentine dupa mai multe zile, este important sa nu ramai asa. In primul rand, poti suna la salonul in care ai facut masaj, sa intrebi daca este in regula sa simti durere. Pe urma, poti face o vizica chiar unui medic, precum medicul de familie, pentru a primi un sfat avizat.

Masajul nu ar trebui sa provoace durere pentru mai mul de o zi dupa ce a fost facut. Daca simti durere pe perioade mai lungi, este indicat sa vorbesti cu maseorul si cu medicul pentru a te asigura ca  totul este in regula.

Cel mai probabil, corpul se vindeca si este absolut normal, dar e mai bine sa ceri un sfat avizat si sa te asiguri ca totul este OK.

Cand sa mergi la medic

Mergi la medic daca durerea post-masaj tine mult, mai ales daca nu esti sigur de cauza acesteia. Daca experimentezi durere severa pentru mult timp, ar putea fi datorita unei conditii sau a unei rani netratate.

In orice caz, este important sa te consulti despre planul de tratament. Vorbeste cu medicul tau despre optiunile pe care le ai. In orice caz, este important sa ai parte de o consultatie pentru a te decide asupra celui mai bun plan de tratament.

Vorbeste cu medicul tau despre optiunile de masaj pe care le ai daca:

  • suferi de cancer
  • esti insarcinata
  • ai dureri sau arsuri
  • ai fracturi
  • suferi de osteoporoza severa
  • suferi de trombocitopenie
  • suferi de tromboza venoasa adanca

Concluzie

Daca experimentezi durere post-masaj, trebuie sa stii ca e absolut normal. Continua sa iti imbunatatesti starae de bine si sa reduci durerea post-masaj avand grija de tine insuti dupa fiecare masaj.

Fa masaje in mod frecvent pentru a maximiza beneficiile si pentru a minimiza disconfortul. Experimenteaza cu ferite tipuri de masaj si de presiuni pentru a gasi pe cel mai potrivit care iti indeplineste dorintele.

Distribuie